Matovičov stihoman nakoniec dostihne aj jeho samého...

Autor: Anna Harumová | 15.7.2015 o 0:00 | (upravené 19.9.2015 o 14:32) Karma článku: 2,08 | Prečítané:  439x

To, že si pán poslanec Matovič vždy zoberie na mušku niekoho (niečo) čo kritizuje je nám všetkým známe. Už sme si zvykli, že to akosi patrí k jeho pracovnej náplni a (nielen) predvolebnej kampani. 

V poslednej dobe sa najviac obúva do strany Sieť a stále tam chce niečo naprávať. Prečo to robí? To už nechám na mienku čitateľov, ktorí si už k tomu určite vytvorili vlastný názor.

Mňa skôr zaujalo to, že pri tomto jeho stihomane porozpráva na seba skutočnosti, ktoré tiež nemusia byť s „kostolným poriadkom“. Napríklad jednanie s Procházkom v mene „svojej firmy (kde už nie je konateľom)“ V televíznej relácii pánovi Hrnčiarovi vysvetľoval, že jeho rodinná firma, ktorá vydáva regionálne periodikum, poskytuje hnutiu OĽaNO mediálny priestor prakticky zadarmo. “V roku 2013, keď na mňa predseda SNS podal trestné oznámenie za to, že dávam politickým stranám v periodiku extrémne vysoké zľavy, malo OĽaNO na inzerciu 99-percentú zľavu, 50-krát lacnejšie ako ostatní klienti,” povedal Matovič.

Neviem, či teda pán Matovič podniká alebo nepodniká (vyzerá to podľa jeho vyjadrení, skôr že áno... „že dávam politickým stranám“), ale som zvedavá aké zľavy dáva „jeho firma“ tento rok hnutiu OĽaNO. Ak berieme do úvahy skutočnosť, že hnutie OĽaNO  a „jeho firma“, resp. firma jeho manželky sú personálne prepojené osoby, tak by sa medzi nimi mali uplatňovať transferove ceny. To znamená, že nezdôvodniteľné  „extrémne vysoké zľavy, kde by malo OĽaNO na inzerciu (99-percentú zľavu, 50-krát lacnejšie ako ostatní klienti)“ by sa mali od tohto roku dodaniť do výšky nezávislej ceny (ceny, ktorú uplatňuje voči nezávislým, neprepojeným osobám).  

Rovnako pri tomto spôsobe fakturácie voči závislým osobám, je pritiahnuté za vlasy aj porovnávanie vynaložených prostriedkov na predvolebnú kampaň. Ak si zoberieme, že hnutie OĽaNO vynaložilo vo voľbách v roku 2011 výdavky vo výške 290 000 Eur (podľa mediálnych informácii) a táto suma predstavuje len jedno percento skutočne nakúpených služieb, tak potom iná nezávislá strana by musela vynaložiť 29 000 000  Eur na porovnateľné mediálne služby. Aj keď nepredpokladám, že všetko (290 000) boli len služby od „jeho firmy“, je to slušná čiastka, ktorá by ich posunula jednoznačne na prvé miesto.  

V súčasnosti Igor Matovič ako líder OĽaNO zase rieši cudzie problémy. Pre Radoslava Procházku a jeho stranu Sieť si pripravil neodolateľnú finančnú ponuku a to bezúročnú pôžičku na predvolebnú kampaň vo výške tri milióny eur bez ručenia. Neviem, ale ako bude pokračovať financovanie hnutia OĽaNO, keď bude musieť „jeho firma“ uplatňovať transferove ceny. Ak by sme aj v tomto volebnom období vychádzali z predchádzajúcich čísel, tak bude „jeho firma“ potrebovať zhruba na dodanenie 6 316 200 Eur [(29 000 000 – 290 000) * 0,22] a určite je tam ešte aj DPH, ktorou sa uvedená suma ešte zvýši. Ja by som si to ešte s tou pôžičkou rozmyslela.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?